Özet


İlköğretim Öğrencilerinin Teknoloji Bağımlılıklarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Bu çalışmada ilköğretim öğrencilerinin teknoloji bağımlılıklarının bazı değişkenlere göre belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim öğretim yılında Diyarbakır Sur ilçesinde okuyan 4251 ilköğretim kurumlarında okuyan öğrencilerden oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evrenden tesadüfî örnekleme yoluyla ile belirlenen 510 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Young, (1996) tarafından geliştirilmiş olan “Teknoloji Bağımlılığı Ölçeği” ile “Kişisel Bilgi Formu” aracılığıyla toplanmıştır. Sosyal ağ kullanma (6 madde), anlık mesajlaşma (6 madde), çevrimiçi oyun oynama (6 madde) ve web siteleri kullanma (6 madde) olmak üzere dört alt boyuttan oluşan Ölçek, beşli likert tipinde (1-hiçbir zaman, 2-nadiren, 3-orta sıklıkta, 4-çok sık, 5-her zaman) derecelendirilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde; aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca araştırmada, t-testi, ANOVA testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; öğrencilerin teknolojik bağımlılıklarına sahip olma düzeylerinin öğrencilerin cinsiyetlerine, okul türüne ve sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür.

Anahtar Kelimeler
Teknolojik, Öğrenci, Bağımlılık, Lise, Ergen, Okul

Kaynakça