Özet


Destek Eğitim Alan Kaynaştırma Öğrencilerinin Akademik Başarılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
varabilmesi, sosyalleşmesi ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi noktasında destek eğitimin olumlu etkisi yadsınamaz bir gerçektir. Bu durum ders başarısının ortak amaca hizmet ettiğini göstermektedir. Bireyin çevresine uyumu noktasında aktif rol oynayan öğretmenlerin; kaynaştırma öğrencileriyle yürüttükleri destek hizmetini nasıl planladıklarının ve uyguladıklarının incelenmesi gerekliliğini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma destek eğitim alan kaynaştırma öğrencilerinin akademik başarılarına ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Sur ilçe sınırları içerisinde yer alan ilköğretim okullarında çalışan öğretmen görüşlerinden oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile ilköğretim okullarında çalışan 20 öğretmenden elde edilmiştir. Veri toplama sürecinin detaylı bir şekilde anlatılmasıyla ve katılımcıların verdiği cevaplardan doğrudan alıntılar verilmek suretiyle geçerlik ve güvenirlik sağlanmaya çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda; öğretmenler destek eğitimin kaynaştırma öğrenciler üzerinde olumlu etkilerinin olduğunu ifade etmişerdir. Ayrıca Öğretmenlerin tamamı destek eğitim odasının kaynaştırma öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerileri kazandırabileceğini söylemişlerdir.

Anahtar Kelimeler
Kaynaştırma Öğrencisi, Destek eğitim odası, Öğrenci, Okul

Kaynakça