Özet


İlköğretimde Okuyan Öğrencilerin Yaşam Becerileri Hakkında Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Bu araştırma ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin yaşam becerileri konusunda görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma ile öğrencilerin eğitimleri sırasında niteliği arttırıcı çalışmalar ve gerekli becerileri kazandırılması acısında gerekli önlemlerin alınması beklenmektedir. Böylece modern çağın öğrencilerinin problem çözme, eleştirel düşünme, değişime ayak uydurabilme gibi çok çeşitli becerileri geliştirmelerine olanak tanıyacaktır. Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Kayapınar ve Yenişehir ilçe sınırları içerisinde yer alan ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerden oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile ilköğretim okullarında çalışan 15 öğretmenden elde edilmiştir. Veri toplama sürecinin detaylı bir şekilde anlatılmasıyla ve katılımcıların verdiği cevaplardan doğrudan alıntılar verilmek suretiyle geçerlik ve güvenirlik sağlanmaya çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda; Sonuç olarak yaşam becerileri eğitiminin öğrencilerde XXI. yy becerilerini geliştirme açısından olumlu sonuçlar ortaya çıkardığı görülmektedir. Öğrencilerin bu becerileri kazanmasının günümüzde gerek davranışsal gerekse akademik açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Ayrıca okullarda uygulanan yaşam becerilerinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler
Yaşam beceriler, Eğitim, Öğretmen, Okul, Akademik başarı

Kaynakça