Özet


İlköğretim Derslerinde Eğitsel Oyun Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisine İlişkin Öğretmen Görüşleri
Bu araştırma ilköğretim derslerinde eğitsel oyun kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisine ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin vazgeçemediği bir eğlenme aracı olan oyunların günümüzde etkin bir eğitim aracı olarak kullanılmaktadır. Özellikle dijital oyunlar eğitimde yaygın olarak kullanılmaktadır. Öğrencilerin öğrenmesi için oyun temelli öğrenme ortamları olarak bilinen ve günümüzde yaygın olarak kullanılan eğitsel oyun kullanım durumları bu çalışmanın genel amaçını oluşturmaktadır. Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Bağlar ilçesinde yer alan ilköğretim okullarında çalışan öğretmen görüşlerinden oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile ilköğretim okullarında çalışan 20 öğretmenden elde edilmiştir. Veri toplama sürecinin detaylı bir şekilde anlatılmasıyla ve katılımcıların verdiği cevaplardan doğrudan alıntılar verilmek suretiyle geçerlik ve güvenirlik sağlanmaya çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda; öğretmenler eğitsel oyunların öğrencilerde gerek davranışları gerekse akademik başarıları üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu söylemişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin tamamına yakını eğitsel oyunların öğrencilerde bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerine olumlu katkılarının olduğu ifade etmişlerdir.

Anahtar Kelimeler
Eğitsel oyun, Öğrenci, Okul, Öğretmen, Eğitim, Akademik başarı

Kaynakça