Özet


Eğitsel Oyunların İlkokul Ögrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisine Yönelik Hazırlanan Lisansüstü Tezlerinin Analizi
Bu araştırmanın amacı, eğitsel oyunların ilkokul kademesindeki çocukların akademik başarıları üzerindeki etkisiyle alakalı yapılmış olan lisansüstü araştırma çalışmalarını döküman analizinden yararlanarak incelemektir. Araştırmanın hedefi çerçevesinde 2012-2022 yılları aralığında hazırlanmış toplam 20 lisansüstü tez çalışmaya dâhil edimiştir. Bu hedef doğrultusunda eğitsel oyunların ilkokul kademesindeki ögrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini araştırmak için yapılmış olan çalışmaların esas niteliklerinin nelerden oluştuğu incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma metotlarından doküman analizinden faydalanılmıştır. Veri analiz metodu olarak, nitel veri analiz tekniklerinden, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Ülkemizde eğitsel oyunların ilkokul düzeyindeki ögrencilerin akademik başarıları üstündeki etkisini araştırmak için yapılmış olan lisansüstü araştırmaların ele alınmasında; çalışmacı tarafından eğitisel oyunlar ile ilgili alan literatüründen faydalanılarak geliştirilmiş olan “Yayın İnceleme Formu” kullanılmıştır. Yayın inceleme formu; çalışmanın senelerine, veri çeşitlerine, araştırma desenlerine ve son olarak örneklem grubuna göre incelenmiştir. Araştırma bulguları göz önünde bulundurulduğunda; Türkiye’de eğitsel oyunların ilkokul kademesindeki ögrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini araştırmak için yapılmış olan lisansüstü çalışmalarla alakalı en fazla tezin 2022 senesinde gerçekleştirildiği, en çok “Gazi Üniversitesi”nde yazılmış olduğu ve araştırma türlerinden nicel araştırma yöntemlerinden yararlandıkları görülmüştür.

Anahtar Kelimeler
İlkokul, Öğrenci, Eğitsel Oyun, Doküman analizi

Kaynakça