Özet


2009 ve 2018 Yılları Trafik Güvenliği Dersi Öğretim Programı Karşılaştırılması
Bu çalışmanın amacı 2009 ve 2018 trafik güvenliği dersi öğretim programların incelenmesidir. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi kullanılacaktır. Bu doküman incelemesi kapsamında 2009 ve 2018 yılı trafik güvenliği dersi öğretim programları incelenecektir. Bu öğretim programları özel amaçlar, değerler, içerik, kazanımlar açısından incelenecektir. Bu genel amaç çerçevesinde tüm bunların benzerlik ve farklılıklar açısından incelenecektir. Bu araştırmada doküman incelemesi yöntemi ile toplanan veriler betimsel analizi yöntemiyle kullanılmıştır. İncelenen programlar sonucunda 2009 ve 2018 yılı trafik güvenliği dersi öğretim programları özel amaçlarının üç amacın benzer olduğu görülürken diğer özel amaçlarının farklılaştığı görülmüştür. Aynı zamanda 2009 hemde 2018 yıllı programın incelendiğinde sorumluluk, sabır ve saygı ve gibi değerlerin benzer nitelikte olduğu görülmüştür. İçerik olarak gerek 2009 yılı trafik güvenliği dersi öğretim programlarının 2018 yılı trafik güvenliği dersi öğretim programından farklı olarak “Yaya”, “Yolcu” ve “Sürücü” temalardan oluştuğu saptanmıştır.

Anahtar Kelimeler
Trafik, Ders, Güvenlik, Program

Kaynakça