Özet


İlkokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Değerler Eğitimi İle İlgili Görüşleri
Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin değerler eğitimi ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler, standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği ile kamu okullarında görev yapan 20 ilkokullarda görev yapan öğretmenlerden elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır merkez ilçe sınırları içerisinde elde edilmiştir. Çalışma sonucunda, ilkokullarda görev yapan öğretmenler değerler eğitimi projesinin amaçları bakımından iyi düşünülmüş bir proje olduğu, çocuklara temel değerlerin aşılanmasının önemli ve gerekli olduğu, hayatın her alanında değerlerin öğretilmesi gerektiği ile ilgili görüşlerin yaygın olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin genel olarak değerler eğitimi ile ilgili olumlu yargıların olduğu görülmekle birlikte olumsuz görüşlerin de olduğu görülmektedir. Öğretmenler değerler eğitimi projenin amacına büyük ölçüde ulaştığı kanaatinin yaygın olduğu düşüncelerinin yanında olumsuz düşüncelerin de olduğu görülmektedir. Bunlar; projenin istenen amaca ulaşmadığı, sağlıklı yürümediği, göstermelik ve kağıt üzerinde yürütüldüğü, uygulama safhasının eksikliği ve eksik materyaller nedeniyle projenin yürütülmesinin zorlaştığı ileri sürülmektedir.

Anahtar Kelimeler
Öğretmen, Eğitim, Değerler Eğitim, İlkokul, Proje

Kaynakça