Özet


Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan 1. Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Bilmeyen Öğrencilerle İlk Okuma Yazma Dersinde ve Okula Uyum Sürecinde Yaşadığı Problemler ve Çözüm Önerilerinin Belirlenmesi
Bu araştırmanın amacı birleştirilmiş sınıflarda görev yapan 1.sınıf öğretmenlerinin Türkçe bilmeyen öğrencilerle yaşadığı sorunlara ve çözüm önerilerine yönelik görüşlerinin alınmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Mardin ili Derik ilçesi köylerinde birleştirilmiş sınıflarda görev yapan 38 sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma olup veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve toplam 5 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular betimsel içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. İçerik analizi yönteminde veri toplama aracından elde edilen bulguların kolay yorumlanabilmesi amacıyla kod ve kategorilere gruplandırılmıştır. Görüşme formlarından elde edilen veriler araştırmacı tarafından kodlanmış ve verileri yorumlayabilecek temalar oluşturulmuştur. Analiz sürecinin sonunda detaylı bir şekilde tanımlanan bulgular değerlendirilmiştir. Araştırmada içerik analizinden elde edilen bulguları betimleyebilmek amacıyla analiz tabloları oluşturulmuş ve sonuçlara yönelik frekanslar verilmiştir. İçerik analizi sonucunda ulaşılan bulgular NVivo paket programı ile modellenmiştir.

Anahtar Kelimeler
Birleştirilmiş Sınıf, Türkçe Bilmeyen Öğrenciler, İlk Okuma Yazma, Okula Uyum

Kaynakça