Özet


Öğretmen Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Yönetim Tarzlarının İncelenmesi
Okul müdürlerinin sergilediği yönetsel davranışların okul iklimi, iş motivasyonu, okulun akademik başarısını ve tüm eğitim paydaşların bağlılığı gibi çeşitli değişkenler üzerinde olumlu veya olumsuz etkileri bulunmaktadır. Okul yöneticilerinin eğitim sisteminde uyguladıkları yönetim tarzları değerlendirilirken etki ve sonuçlarının toplumun bütününü ilgilendirdiği göz önünde bulundurulmalıdır. Çünkü eğitim kurumları hem amaç hem işleyiş hem de ürün boyutları ile değerlendirildiğinde toplumun tamamını ilgilendiren önemli kuruluşlardır. Bu bağlamda ise bu çalışmanın amacı öğretmen algılarına göre okul yöneticilerin yönetim tarzlarının incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Diyarbakır merkez ilçelerinde çalışan 1022 öğretmenden oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evrenden tesadüfî örnekleme yoluyla ile belirlenen 190 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerinde öğretmenlerin müdür yönetim tarzı algılarını tespit etmek için Üstüner (2016) tarafından geliştirilen “Algılanan Müdür Yönetim Tarzı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, 4 boyut ve 25 ifadeden oluşmaktadır. Çalışma sonucunda; okul yöneticilerin yönetim tarzlarının öğretmenlerin cinsiyet, yönetici olma veya olmama, kıdem ve eğitim düzeylerine göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür.

Anahtar Kelimeler
Yönetim, Otoriter, İş birliği, Eğitim, Müdür, Öğretmen

Kaynakça