Özet


Öğretmenlerin Değerler Eğitimi Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Değerler eğitimi, son yıllarda sıklıkla karşılaştığımız konuların başında gelmektedir. Değer eğitimi, öğrencilere doğruyu ve yanlışı ayırt edebilmelerini sağlayacak ve belirlenmiş olan değerlerin verilmesi ve öğrencilerin kendi değerlerini oluşturabilmelerine izin verilen bir süreç olarak açıklanmaktadır. Günümüz yaşam koşullarının gereği olarak okullarda değerler eğitimi gerekliliği ile birlikte değerler eğitiminin içeriği genişletilmiş ve birçok branşın kazanım tablosunda yerini almıştır. Bu bağlamda eğitim camiası için önem arz eden bu araştırmanın amacı öğretmenlerin değerler eğitimi tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır merkez ilçelerinde çalışan 11830 öğretmenden oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evrenden tesadüfî örnekleme yoluyla ile belirlenen 200 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Yaşaroğlu (2014) Tarafından geliştirilen Değerler Eğitimi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek 25 maddeden ve tek boyuttan oluşmaktadır. Araştırma verilerinin analizinde; aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca araştırmada, t-testi, ANOVA testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; öğretmenlerin değerler eğitimi tutumlarının cinsiyetlerine, eğitim düzeylerine görev yaptıkları okul türüne ve yaş durumlarına göre anlamlı farklılık göstermediği görülürken öğretmenlerin değerler eğitimi faaliyetlerine gönüllü katılma durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir.

Anahtar Kelimeler
Değerler Eğitimi, Öğretmen, Tutum, Öğrenci, Kazanım

Kaynakça