Özet


Devlet Okullarında Çalışan Okul Müdürlerinin İletişim Becerilerine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Eğitim kurumlarında çalışan okul müdürleri, hissettiklerini ve fikirlerini açık ve net bir dille ifade edebilmeyi, iletişim becerilerini etkin kullanabilmeyi, karşısındakini dinlemeyi, bilgi aktarım süreçinde köprü görevi görmeyi, dayatmadan bilgi ve tecrübelerini uygun bir dil ile açıklama amacı ile aktarabilmeyi bilmelidir. Okul müdürünün bir lider olarak bunu başarılabildiği ve öğretmen ile etkileşiminin olumlu olduğu durumlarda tüm eğitim paydaşlarının motivasyonun yükseldiği, bunun da okulda akademik başarıyı arttırdığı ifade edilebilir. Bu önem arz eden etkileşim doğrultusunda araştırmanın amacı devlet okullarında çalışan okul müdürlerinin iletişim becerilerine yönelik öğretmen görüşleri bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır merkez ilçelerinde çalışan 11978 öğretmenden oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evrenden tesadüfî örnekleme yoluyla ile belirlenen 370 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Şimşek’in (2003) geliştirmiş olduğu “Öğretmenlerin Okul Müdürlerinin İletişim Becerilerine Yönelik Görüşleri” ölçeği kullanılmıştır. Şimşek (2003) tarafından geliştirilen ölçek 28 madde ve tek boyuttan oluşmuştur. Araştırma verilerinin analizinde; aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, yüzde, t-testi, ANOVA değerleri hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; öğretmenlerin okul müdürlerinin iletişim becerilerine yönelik öğretmen görüşleri görev yaptıkları okul yerine ve eğitim düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterirken; cinsiyet ve yaş durumlarına göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür.

Anahtar Kelimeler
Bilgi, Dil, Okul, Müdür, Öğretmen, İletişim becerileri

Kaynakça