Özet


İlköğretimde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Öğretmenler tutum, beceri, bilgi ve alışkanlıkları ile topluma ve özellikle de çocuklara ve gençlere örnek olacak ve onları örnek insan olarak yetiştirecek kişilerdir. Öğretmenliğin neden çekici bir meslek olduğu sorusunun yanıtı ise diğer insanların yetişmesine yardım etmenin heyecan verici olduğudur. Bu önem arz eden durum doğrultusunda araştırmanın amacı ilköğretimde çalışan okul öğretmenlerin mesleki tutumlarına yönelik öğretmen görüşleri bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır merkez ilçelerinde çalışan 12376 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evrenden tesadüfî örnekleme yoluyla ile belirlenen 220 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının belirlenmesi için, Üstüner (2006) tarafından geliştirilmiş olan tutum ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu yansıtan 34 madde içermektedirve tek boyuttan oluşmuştur. Araştırma verilerinin analizinde; aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, yüzde, t-testi, ANOVA değerleri hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; öğretmenlerin mesleli tutumlarına yönelik cinsiyet, eğitim durumu ve yaş durumlarına göre anlamlı farklılık göstermediği saptanmıştır.

Anahtar Kelimeler
Eğitim, Mesleki Tutum, Değişken, Okul, Geşim, Değişim

Kaynakça