Özet


Sınıf Yönetimi ile İlgili Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi
Öğretmenlerin sınıf içerisinde rahat olması ve sınıf yönetimi konusunda etkili becerileri taşıması şarttır. Bu doğrultuda toplum içerisinde oldukça değerli yeri olan öğretmenlerin sınıf yönetimi durumları hakkında incelemelerde bulunmak son derece önem teşkil etmektedir. Bu çalışmanın hedefi kapsamında 2016-2022 seneleri içerisinde yazılan toplam 40 lisansüstü tez ele alınmıştır. Bu hedef doğrultusunda ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi hususunda gerçekleştirilmiş araştırma çalışmalarının temel niteliklerinin neler olduğu incelenmiştir. Veri analiz yöntemi olarak nitel veri analiz tekniklerinden olan betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma neticesinde; ilkokullarda çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimiyle alakalı yapılmış olan lisansüstü araştırmalarla ilgili en fazla tezin 2020 senesinde yazıldığı ve araştırma türü olarak nicel araştırma yöntemlerinden yararlandıkları anlaşılmaktadır. Ayrıca tezler araştırma temalarına göre ele alındığında öğretmenlerin sınıf yönetimiyle alakalı araştırma çalışmalarında “sınıf düzeni” temasının ön plana çıktığı görülmektedir.

Anahtar Kelimeler
Eğitim, Doküman analizi, Öğrenci, Sınıf yönetimi

Kaynakça