Özet


Birleştirilmiş Sınıf Uygulayan Okullarda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Bu araştırma, birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2024-2025 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Kayapınar ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Geçerlik ve güvenirlik, veri toplama sürecinin ayrıntılı biçimde açıklanması ve katılımcı ifadelerinden doğrudan alıntılar yapılmasıyla sağlanmıştır. Bulgulara göre öğretmenler; zaman yetersizliği, akademik başarı düşüklüğü, malzeme eksikliği, yetersiz bilgi ve planlama sorunlarını belirtmiştir. Çözüm olarak ise ödenek sağlanması, hizmet içi eğitim verilmesi, fiziki olanakların geliştirilmesi, okul donatımının yenilenmesi, veli işbirliği ve hizmetli istihdamı önerilmiştir.

Anahtar Kelimeler
Birleştirilmiş Sınıf, Öğretmen, Eğitim, Öğrenci, Okul

Kaynakça