Eğitim Yönetimi ve Teftişi Alanında Yazılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

An Investigation of Postgraduate Theses Written in the Field of Educational Administration and Supervision

Eğitim Yönetimi ve Teftişi Alanında Yazılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

 
Yazar : Berkant Kayıkçı  serdar Utma, Elçin Aşkın, Metin Balcı, Saim Ulaş, Mehmet Salih Eren, Selahattin Yüce, Berat Orak  
Türü :
Baskı Yılı : 2023
Sayı : 2-2023
Sayfa : 20-31
DOI Number: :
Cite : Berkant Kayıkçı serdar Utma, Elçin Aşkın, Metin Balcı, Saim Ulaş, Mehmet Salih Eren, Selahattin Yüce, Berat Orak, (2023). Eğitim Yönetimi ve Teftişi Alanında Yazılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. TİGİN Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 2-2023, p. 20-31. Doi: 10.46868/atdd.296.
27    


Özet
Bu Bu araştırmanın amacı eğitim yönetimi ve teftişi alanında lisansüstü çalışmaların doküman analizi ile incelenmesidir. Çalışmanın hedefi doğrultusunda 2020-2022 seneleri arasında yazılmış olan toplam 57 lisansüstü tez analiz edilmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi yönteminden faydalanılmıştır. Veri analiz yöntemi olarak ise nitel veri analiz tekniklerinden olan betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın veri kaynağını, eğitim yönetimi ve teftişi alanında, son yıllarda yapılmış ulusal tezler oluşturmaktadır. Çalışmalar neticesinde; eğitim yönetimi ve teftişi alanında en fazla tezin 2022 senesi içerisinde yazıldığı ve araştırma biçimi olarak nicel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği görülmektedir. Ayrıca çalışmaların veri toplama tekniklerine göre çoğunlukla anket tekniğinin kullanıldığı görülmüştür.

Anahtar Kelimeler
Eğitim Yönetimi, Eğitim Yönetimi ve Teftişi, Lisansüstü Tezler

Abstract
The aim of this study is to examine postgraduate studies in the field of educational administration and supervision by document analysis. In line with the aim of the study, a total of 57 postgraduate theses written between 2020-2022 were analysed. Document analysis method, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. As a data analysis method, descriptive analysis technique, which is one of the qualitative data analysis techniques, was used. The data source of the study consists of national theses made in recent years in the field of educational administration and inspection. As a result of the studies; it is seen that the most theses in the field of educational administration and inspection were written in 2022 and quantitative research methods were preferred as the research method. In addition, according to the data collection techniques of the studies, it was seen that the survey technique was mostly used.

Keywords
Educational Administration, Educational Administration and Inspection, Postgraduate Theses