Destek Eğitim Alan Kaynaştırma Öğrencilerinin Akademik Başarılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri

Concerning the Academic Achievement of Inclusion Students Receiving Supportive Education Teacher Opinions

Destek Eğitim Alan Kaynaştırma Öğrencilerinin Akademik Başarılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri

 
Yazar : Faruk Ay  Haydar Karlı, Burhan Özbek, Nezir Ariz, Mehmet Akkuş, Mehmet Aktürk, Namık Kemal Sevinçkan, Halit Çakmak  
Türü :
Baskı Yılı : 2023
Sayı : 2-2023
Sayfa : 80-95
DOI Number: :
Cite : Faruk Ay Haydar Karlı, Burhan Özbek, Nezir Ariz, Mehmet Akkuş, Mehmet Aktürk, Namık Kemal Sevinçkan, Halit Çakmak, (2023). Destek Eğitim Alan Kaynaştırma Öğrencilerinin Akademik Başarılarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. TİGİN Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 2-2023, p. 80-95. Doi: 10.46868/tigin.298.
44    


Özet
varabilmesi, sosyalleşmesi ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi noktasında destek eğitimin olumlu etkisi yadsınamaz bir gerçektir. Bu durum ders başarısının ortak amaca hizmet ettiğini göstermektedir. Bireyin çevresine uyumu noktasında aktif rol oynayan öğretmenlerin; kaynaştırma öğrencileriyle yürüttükleri destek hizmetini nasıl planladıklarının ve uyguladıklarının incelenmesi gerekliliğini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma destek eğitim alan kaynaştırma öğrencilerinin akademik başarılarına ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Sur ilçe sınırları içerisinde yer alan ilköğretim okullarında çalışan öğretmen görüşlerinden oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile ilköğretim okullarında çalışan 20 öğretmenden elde edilmiştir. Veri toplama sürecinin detaylı bir şekilde anlatılmasıyla ve katılımcıların verdiği cevaplardan doğrudan alıntılar verilmek suretiyle geçerlik ve güvenirlik sağlanmaya çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda; öğretmenler destek eğitimin kaynaştırma öğrenciler üzerinde olumlu etkilerinin olduğunu ifade etmişerdir. Ayrıca Öğretmenlerin tamamı destek eğitim odasının kaynaştırma öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerileri kazandırabileceğini söylemişlerdir.

Anahtar Kelimeler
Kaynaştırma Öğrencisi, Destek eğitim odası, Öğrenci, Okul

Abstract
It is an undeniable fact that inclusive education has a positive impact on individuals' ability to adapt to their environment, become aware of their own characteristics, socialize and develop communication skills. This shows that course success serves a common purpose. Teachers who play an active role in the adaptation of the individual to his environment; The aim of this study is to reveal the necessity of examining how they plan and implement the support service they provide with inclusive students. This research aims to determine teachers' opinions regarding the academic success of mainstream students receiving supportive education. The phenomenological pattern method was used in the research. The research consists of the opinions of teachers working in primary schools located within the borders of Sur district of Diyarbakır province in the 2023-2024 academic year. In this study, where qualitative research method was used, data were obtained from 20 teachers working in primary schools using semi-structured and non-directive interview technique. Validity and reliability were tried to be ensured by explaining the data collection process in detail and providing direct quotations from the answers given by the participants. As a result of the study; Teachers stated that supportive education had positive effects on inclusive students. In addition, all of the teachers said that the support education room could help mainstream students gain cognitive, affective and psychomotor skills.

Keywords
Inclusion Student, Support education room, Student, School