İlköğretimde Okuyan Öğrencilerin Yaşam Becerileri Hakkında Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Investigation of Teachers' Opinions on Life Skills of Primary School Students

İlköğretimde Okuyan Öğrencilerin Yaşam Becerileri Hakkında Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

 
Yazar : İsmet Bağır  Emine Avcı, Pelin Gulizar Erdoğan, Eyyüp sabri korkmaz, Fuat Güler, Yusuf Güler, Veysel Kaya, Bülent Kızılbağ  
Türü :
Baskı Yılı : 2023
Sayı : 2-2023
Sayfa : 156-170
DOI Number: :
Cite : İsmet Bağır Emine Avcı, Pelin Gulizar Erdoğan, Eyyüp sabri korkmaz, Fuat Güler, Yusuf Güler, Veysel Kaya, Bülent Kızılbağ, (2023). İlköğretimde Okuyan Öğrencilerin Yaşam Becerileri Hakkında Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi . TİGİN Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 2-2023, p. 156-170. Doi: 10.46868/tigin.299.
31    


Özet
Bu araştırma ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin yaşam becerileri konusunda görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma ile öğrencilerin eğitimleri sırasında niteliği arttırıcı çalışmalar ve gerekli becerileri kazandırılması acısında gerekli önlemlerin alınması beklenmektedir. Böylece modern çağın öğrencilerinin problem çözme, eleştirel düşünme, değişime ayak uydurabilme gibi çok çeşitli becerileri geliştirmelerine olanak tanıyacaktır. Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Kayapınar ve Yenişehir ilçe sınırları içerisinde yer alan ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerden oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile ilköğretim okullarında çalışan 15 öğretmenden elde edilmiştir. Veri toplama sürecinin detaylı bir şekilde anlatılmasıyla ve katılımcıların verdiği cevaplardan doğrudan alıntılar verilmek suretiyle geçerlik ve güvenirlik sağlanmaya çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda; Sonuç olarak yaşam becerileri eğitiminin öğrencilerde XXI. yy becerilerini geliştirme açısından olumlu sonuçlar ortaya çıkardığı görülmektedir. Öğrencilerin bu becerileri kazanmasının günümüzde gerek davranışsal gerekse akademik açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Ayrıca okullarda uygulanan yaşam becerilerinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler
Yaşam beceriler, Eğitim, Öğretmen, Okul, Akademik başarı

Abstract
This research aims to determine the views of teachers working in primary education institutions on life skills. With this study, it is expected that necessary measures will be taken to improve the quality of students during their education and to provide them with the necessary skills. Thus, it will enable the students of the modern age to develop a wide range of skills such as problem solving, critical thinking, keeping up with change. Case study design method was used in the research. The research consists of teachers working in primary schools within the borders of Kayapınar and Yenişehir districts of Diyarbakır province in the 2023-2024 academic year. In this study, in which qualitative research method was used, data were obtained from 15 teachers working in primary schools through semi-structured and non-directive interview technique. Validity and reliability were tried to be ensured by explaining the data collection process in detail and giving direct quotations from the answers given by the participants. As a result of the study; As a result, it is seen that life skills training has positive results in terms of developing 21st century skills in students. It is thought that it is important for students to acquire these skills in terms of both behavioural and academic today. In addition, it was concluded that life skills implemented in schools contribute to the cognitive, affective and social development of students.

Keywords
Life skills, Education, Teacher, School, Academic achievement