İlköğretim Derslerinde Eğitsel Oyun Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Teachers' Opinions on the Effect of Using Educational Games in Primary Education Lessons on Students' Academic Achievement

İlköğretim Derslerinde Eğitsel Oyun Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisine İlişkin Öğretmen Görüşleri

 
Yazar : Halil Açıkalın  Mehmet Aktan, Müzaffer Kılıçoğlu, Yasin Koktay, Haci Murat Kılıçoğlu, Yunus Hasar, Meral Hasar, Emrah Tan  
Türü :
Baskı Yılı : 2023
Sayı : 2-2023
Sayfa : 54-68
DOI Number: :
Cite : Halil Açıkalın Mehmet Aktan, Müzaffer Kılıçoğlu, Yasin Koktay, Haci Murat Kılıçoğlu, Yunus Hasar, Meral Hasar, Emrah Tan, (2023). İlköğretim Derslerinde Eğitsel Oyun Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisine İlişkin Öğretmen Görüşleri. TİGİN Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 2-2023, p. 54-68. Doi: 10.46868/atdd.301.
36    


Özet
Bu araştırma ilköğretim derslerinde eğitsel oyun kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisine ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin vazgeçemediği bir eğlenme aracı olan oyunların günümüzde etkin bir eğitim aracı olarak kullanılmaktadır. Özellikle dijital oyunlar eğitimde yaygın olarak kullanılmaktadır. Öğrencilerin öğrenmesi için oyun temelli öğrenme ortamları olarak bilinen ve günümüzde yaygın olarak kullanılan eğitsel oyun kullanım durumları bu çalışmanın genel amaçını oluşturmaktadır. Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2023-2024 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Bağlar ilçesinde yer alan ilköğretim okullarında çalışan öğretmen görüşlerinden oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile ilköğretim okullarında çalışan 20 öğretmenden elde edilmiştir. Veri toplama sürecinin detaylı bir şekilde anlatılmasıyla ve katılımcıların verdiği cevaplardan doğrudan alıntılar verilmek suretiyle geçerlik ve güvenirlik sağlanmaya çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda; öğretmenler eğitsel oyunların öğrencilerde gerek davranışları gerekse akademik başarıları üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu söylemişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin tamamına yakını eğitsel oyunların öğrencilerde bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerine olumlu katkılarının olduğu ifade etmişlerdir.

Anahtar Kelimeler
Eğitsel oyun, Öğrenci, Okul, Öğretmen, Eğitim, Akademik başarı

Abstract
This research aims to determine teachers' views on the effect of using educational games in primary education courses on students' academic achievement. Games, which are an indispensable entertainment tool for students, are used as an effective educational tool today. Especially digital games are widely used in education. The general purpose of this study is to determine the use of educational games, which are known as game-based learning environments for students' learning and are widely used today. The phenomenology design method was used in the research. The research consists of the opinions of teachers working in primary schools in Bağlar district of Diyarbakır province in the 2023-2024 academic year. In this study, in which qualitative research method was used, data were obtained from 20 teachers working in primary schools through semi-structured and non-directive interview technique. Validity and reliability were ensured by explaining the data collection process in detail and giving direct quotations from the answers given by the participants. As a result of the study; teachers stated that educational games have a significant effect on students' behavior and academic achievement. In addition, almost all of the teachers stated that educational games have positive contributions to students' cognitive, affective and psychomotor skills.

Keywords
Educational game, Student, School, Teacher, Education, Academic achievement