Eğitsel Oyunların İlkokul Ögrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisine Yönelik Hazırlanan Lisansüstü Tezlerinin Analizi

Analysis of Postgraduate Theses on the Effect of Educational Games on the Academic Achievement of Primary School Students

Eğitsel Oyunların İlkokul Ögrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisine Yönelik Hazırlanan Lisansüstü Tezlerinin Analizi

 
Yazar : Zülküf Gezici  Mehmet Kadri Gümüş, Metin Kan, Berna Koç, Şeref Göknar, Murat Yirik, Mahmut Sayılgan, Ercan Çelik  
Türü :
Baskı Yılı : 2023
Sayı : 2-2023
Sayfa : 69-79
DOI Number: :
Cite : Zülküf Gezici Mehmet Kadri Gümüş, Metin Kan, Berna Koç, Şeref Göknar, Murat Yirik, Mahmut Sayılgan, Ercan Çelik, (2023). Eğitsel Oyunların İlkokul Ögrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisine Yönelik Hazırlanan Lisansüstü Tezlerinin Analizi. TİGİN Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 2-2023, p. 69-79. Doi: 10.46868/tigin.302.
34    


Özet
Bu araştırmanın amacı, eğitsel oyunların ilkokul kademesindeki çocukların akademik başarıları üzerindeki etkisiyle alakalı yapılmış olan lisansüstü araştırma çalışmalarını döküman analizinden yararlanarak incelemektir. Araştırmanın hedefi çerçevesinde 2012-2022 yılları aralığında hazırlanmış toplam 20 lisansüstü tez çalışmaya dâhil edimiştir. Bu hedef doğrultusunda eğitsel oyunların ilkokul kademesindeki ögrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini araştırmak için yapılmış olan çalışmaların esas niteliklerinin nelerden oluştuğu incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma metotlarından doküman analizinden faydalanılmıştır. Veri analiz metodu olarak, nitel veri analiz tekniklerinden, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Ülkemizde eğitsel oyunların ilkokul düzeyindeki ögrencilerin akademik başarıları üstündeki etkisini araştırmak için yapılmış olan lisansüstü araştırmaların ele alınmasında; çalışmacı tarafından eğitisel oyunlar ile ilgili alan literatüründen faydalanılarak geliştirilmiş olan “Yayın İnceleme Formu” kullanılmıştır. Yayın inceleme formu; çalışmanın senelerine, veri çeşitlerine, araştırma desenlerine ve son olarak örneklem grubuna göre incelenmiştir. Araştırma bulguları göz önünde bulundurulduğunda; Türkiye’de eğitsel oyunların ilkokul kademesindeki ögrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini araştırmak için yapılmış olan lisansüstü çalışmalarla alakalı en fazla tezin 2022 senesinde gerçekleştirildiği, en çok “Gazi Üniversitesi”nde yazılmış olduğu ve araştırma türlerinden nicel araştırma yöntemlerinden yararlandıkları görülmüştür.

Anahtar Kelimeler
İlkokul, Öğrenci, Eğitsel Oyun, Doküman analizi

Abstract
The purpose of this research is to examine postgraduate research studies on the effect of educational games on the academic achievement of primary school children by using document analysis. Within the framework of the target of the research, a total of 20 postgraduate theses prepared between 2012 and 2022 were included in the study. In line with this goal, the main characteristics of the studies conducted to investigate the effect of educational games on the academic achievement of primary school students were examined. Document analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study. As the data analysis method, descriptive analysis technique, one of the qualitative data analysis techniques, was used. In discussing the postgraduate research conducted to investigate the effect of educational games on the academic achievement of primary school students in our country; The "Publication Review Form", developed by the researcher using the field literature on educational games, was used. Publication review form; It was examined according to the years of the study, data types, research designs and finally the sample group. Considering the research findings; It has been observed that the most theses related to postgraduate studies conducted to investigate the effect of educational games on the academic achievement of primary school students in Turkey were carried out in 2022, the most were written at "Gazi University" and they benefited from quantitative research methods among the research types.

Keywords
Primary School, Student, Educational Game, Document analysis