Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan 1. Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Bilmeyen Öğrencilerle İlk Okuma Yazma Dersinde ve Okula Uyum Sürecinde Yaşadığı Problemler ve Çözüm Önerilerinin Belirlenmesi

Determination of the Problems and Solution Suggestions of 1st Grade Teachers Working in Unified Classrooms with Non-Turkish Speaking Students in the First Reading and Writing Lesson and School Adaptation Process

Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan 1. Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Bilmeyen Öğrencilerle İlk Okuma Yazma Dersinde ve Okula Uyum Sürecinde Yaşadığı Problemler ve Çözüm Önerilerinin Belirlenmesi

 
Yazar : BAHAR BOZKURT  Mustafa Kahraman, Şeref Göknar, Mustafa Karataş, Çilem Erdoğan, İsmail Kapan, Rıdvan Çakar, Elif Okan  
Türü :
Baskı Yılı : 2023
Sayı : 2-2023
Sayfa : 278-298
DOI Number: :
Cite : BAHAR BOZKURT Mustafa Kahraman, Şeref Göknar, Mustafa Karataş, Çilem Erdoğan, İsmail Kapan, Rıdvan Çakar, Elif Okan, (2023). Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan 1. Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Bilmeyen Öğrencilerle İlk Okuma Yazma Dersinde ve Okula Uyum Sürecinde Yaşadığı Problemler ve Çözüm Önerilerinin Belirlenmesi. TİGİN Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 2-2023, p. 278-298. Doi: 10.46868/tigin.308.
    


Özet
Bu araştırmanın amacı birleştirilmiş sınıflarda görev yapan 1.sınıf öğretmenlerinin Türkçe bilmeyen öğrencilerle yaşadığı sorunlara ve çözüm önerilerine yönelik görüşlerinin alınmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Mardin ili Derik ilçesi köylerinde birleştirilmiş sınıflarda görev yapan 38 sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma olup veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve toplam 5 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular betimsel içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. İçerik analizi yönteminde veri toplama aracından elde edilen bulguların kolay yorumlanabilmesi amacıyla kod ve kategorilere gruplandırılmıştır. Görüşme formlarından elde edilen veriler araştırmacı tarafından kodlanmış ve verileri yorumlayabilecek temalar oluşturulmuştur. Analiz sürecinin sonunda detaylı bir şekilde tanımlanan bulgular değerlendirilmiştir. Araştırmada içerik analizinden elde edilen bulguları betimleyebilmek amacıyla analiz tabloları oluşturulmuş ve sonuçlara yönelik frekanslar verilmiştir. İçerik analizi sonucunda ulaşılan bulgular NVivo paket programı ile modellenmiştir.

Anahtar Kelimeler
Birleştirilmiş Sınıf, Türkçe Bilmeyen Öğrenciler, İlk Okuma Yazma, Okula Uyum

Abstract
The aim of this study is to obtain the opinions of first grade teachers working in unified classrooms about the problems they face with students who do not speak Turkish and their suggestions for solutions. The study group of the research consists of 38 classroom teachers working in unified classrooms in the villages of Derik district of Mardin province. The research is a qualitative research and the data were collected with a semi-structured interview form. A semi-structured interview form developed by the researcher and consisting of a total of 5 questions was used as a data collection tool. The findings obtained within the scope of the research were evaluated by descriptive content analysis method. In the content analysis method, the findings obtained from the data collection tool were grouped into codes and categories for easy interpretation. The data obtained from the interview forms were coded by the researcher and themes that could interpret the data were created. At the end of the analysis process, the findings defined in detail were evaluated. In order to describe the findings obtained from the content analysis, analysis tables were created and frequencies were given for the results. The findings obtained as a result of content analysis were modelled with NVivo package programme.

Keywords
Unified Classroom, Non-Turkish Speaking Students, First Literacy, School Adaptation