Sınıf Yönetimi ile İlgili Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi

Investigation of Postgraduate Studies on Classroom Management

Sınıf Yönetimi ile İlgili Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi

 
Yazar : Uğur Aksoy  Yusuf İrgin, Veysel Gümüşçü, Özlem Kutlu, İbrahim Çelik, Yalçın Benli, İsmail Kocabuğa, Ali Büyükkaya, Sedat Biroğul  
Türü :
Baskı Yılı : 2024
Sayı : 1-2024
Sayfa : 1-8
DOI Number: :
Cite : Uğur Aksoy Yusuf İrgin, Veysel Gümüşçü, Özlem Kutlu, İbrahim Çelik, Yalçın Benli, İsmail Kocabuğa, Ali Büyükkaya, Sedat Biroğul, (2024). Sınıf Yönetimi ile İlgili Yapılan Lisansüstü Çalışmaların İncelenmesi. TİGİN Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 1-2024, p. 1-8. Doi: .
    


Özet
Öğretmenlerin sınıf içerisinde rahat olması ve sınıf yönetimi konusunda etkili becerileri taşıması şarttır. Bu doğrultuda toplum içerisinde oldukça değerli yeri olan öğretmenlerin sınıf yönetimi durumları hakkında incelemelerde bulunmak son derece önem teşkil etmektedir. Bu çalışmanın hedefi kapsamında 2016-2022 seneleri içerisinde yazılan toplam 40 lisansüstü tez ele alınmıştır. Bu hedef doğrultusunda ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi hususunda gerçekleştirilmiş araştırma çalışmalarının temel niteliklerinin neler olduğu incelenmiştir. Veri analiz yöntemi olarak nitel veri analiz tekniklerinden olan betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma neticesinde; ilkokullarda çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimiyle alakalı yapılmış olan lisansüstü araştırmalarla ilgili en fazla tezin 2020 senesinde yazıldığı ve araştırma türü olarak nicel araştırma yöntemlerinden yararlandıkları anlaşılmaktadır. Ayrıca tezler araştırma temalarına göre ele alındığında öğretmenlerin sınıf yönetimiyle alakalı araştırma çalışmalarında “sınıf düzeni” temasının ön plana çıktığı görülmektedir.

Anahtar Kelimeler
Eğitim, Doküman analizi, Öğrenci, Sınıf yönetimi

Abstract
Teachers should be comfortable in the classroom and have effective skills in classroom management. In this direction, it is extremely important to examine the classroom management status of teachers, who have a very valuable place in society. Within the scope of the objective of this study, a total of 40 postgraduate theses written in 2016-2022 were analysed. In line with this goal, the basic characteristics of the research studies on the classroom management of teachers working in primary schools were examined. Descriptive analysis technique, which is one of the qualitative data analysis techniques, was used as data analysis method. As a result of the study; it is understood that most theses related to postgraduate research on classroom management of teachers working in primary schools were written in 2020 and quantitative research methods were used as research type. In addition, when the theses are analysed according to the research themes, it is seen that the theme of ‘classroom order’ stands out in the research studies related to classroom management of teachers.

Keywords
Education, Document analysis, Student, Classroom management