Birleştirilmiş Sınıf Uygulayan Okullarda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Problems and Solution Suggestions in Schools Implementing Multigrade Classes

Birleştirilmiş Sınıf Uygulayan Okullarda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

 
Yazar : İLHAN BEKLEN  Bircan Gürhan  
Türü :
Baskı Yılı : 2025
Sayı : 2-2025
Sayfa : 45-60
DOI Number: :
Cite : İLHAN BEKLEN Bircan Gürhan, (2025). Birleştirilmiş Sınıf Uygulayan Okullarda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. TİGİN Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 2-2025, p. 45-60. Doi: .
    


Özet
Bu araştırma, birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2024-2025 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Kayapınar ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Geçerlik ve güvenirlik, veri toplama sürecinin ayrıntılı biçimde açıklanması ve katılımcı ifadelerinden doğrudan alıntılar yapılmasıyla sağlanmıştır. Bulgulara göre öğretmenler; zaman yetersizliği, akademik başarı düşüklüğü, malzeme eksikliği, yetersiz bilgi ve planlama sorunlarını belirtmiştir. Çözüm olarak ise ödenek sağlanması, hizmet içi eğitim verilmesi, fiziki olanakların geliştirilmesi, okul donatımının yenilenmesi, veli işbirliği ve hizmetli istihdamı önerilmiştir.

Anahtar Kelimeler
Birleştirilmiş Sınıf, Öğretmen, Eğitim, Öğrenci, Okul

Abstract
This study aims to identify the opinions of teachers working in multigrade schools regarding the challenges they encounter. A phenomenological design, one of the qualitative research methods, was employed. The study group consisted of 20 teachers working in primary schools in the Kayapınar district of Diyarbakır province during the 2024–2025 academic year. Data were collected through semi-structured and non-directive interviews. Validity and reliability were ensured by providing a detailed description of the data collection process and including direct quotations from participants. Findings revealed that teachers experience problems such as lack of time, low academic achievement, insufficient materials, limited knowledge, and inadequate planning. As solutions, they suggested allocating more financial resources, providing in-service training, improving physical facilities, renewing school equipment, strengthening parent cooperation, and employing auxiliary staff.

Keywords
Multigrade Class, Teacher, Education, Student, School