Okulda Psikolojik Danışmanlık Hizmetinin Öğrenci Üzerindeki Olumlu Etkileri

The Positive Effects of Psychological Counseling Services at School on Students

Okulda Psikolojik Danışmanlık Hizmetinin Öğrenci Üzerindeki Olumlu Etkileri

 
Yazar : Hamdullah YILDIRIM  Sezai KARDAŞ  
Türü :
Baskı Yılı : 2025
Sayı : 2-2025
Sayfa : 31-44
DOI Number: :
Cite : Hamdullah YILDIRIM Sezai KARDAŞ, (2025). Okulda Psikolojik Danışmanlık Hizmetinin Öğrenci Üzerindeki Olumlu Etkileri. TİGİN Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 2-2025, p. 31-44. Doi: .
    


Özet
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri, okullarda öğrencilerin gelişimsel ve bireysel ihtiyaçlarını destekleyen önemli hizmetlerdir. Bu hizmetler, öğrencinin kendini gerçekleştirmesine yardımcı olmayı ve bireyin potansiyelini ortaya çıkarmasını amaçlamaktadır. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık; bireylerin yaşamlarında doğru seçimler yapabilmelerine, çevrelerine uyum sağlamalarına ve karşılaştıkları güçlüklerle baş edebilmelerine destek olmaktadır. Okullarda sunulan rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin temelinde öğrencilerin kendini gerçekleştirme süreci yer almaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışmanın amacı okulda yürütülen psikolojik danışmanlık hizmetlerinin öğrenci üzerindeki olumlu etkilerini incelemektir. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın amaçlarını gerçekleştirmek için öncelikle ilgili literatür taranmış ve kuramsal temeller oluşturulmuştur. Çalışma nitel bir araştırma olup, araştırma tasarımı olarak betimsel ve nedensel desen tercih edilmiştir. Araştırmada tesadüfi olmayan kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Literatür taraması sonucunda elde edilen veriler analiz edilerek genel bir değerlendirme yapılmıştır.

Anahtar Kelimeler
Eğitim, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık, Öğrenci, Okul

Abstract
Guidance and psychological counseling services are essential supports in schools that address students’ developmental and individual needs. These services aim to assist students in achieving self-actualization and realizing their potential. Guidance and psychological counseling help individuals make appropriate life choices, adapt to their environment, and cope effectively with challenges they encounter. The foundation of school-based guidance and psychological counseling services lies in fostering students’ self-actualization process. Accordingly, the purpose of this study is to examine the positive effects of psychological counseling services provided in schools on students. The research employs a survey model. To achieve the study’s objectives, the relevant literature was first reviewed to establish a theoretical framework. The study is qualitative in nature and adopts a descriptive and causal design. A non-random convenience sampling method was used in the research. The data obtained from the literature review were analyzed and evaluated comprehensively.

Keywords
Education, Guidance and Psychological Counseling, Student, School